Thursday 2 December 2010

Insnöad

Ja, man kan väl säga att i Dublin blir man lätt insnöad, i dubbel bemärkelse.
Det har nu snöat i fyra dagar på raken och från och med idag så fungerar inte kollektivtrafiken inte alls.
Jag hade en tid för synundersökning hos en optiker idag och jag tog mig dit utan större problem, vada genom snöhögar är man ju van vid så de är inga problem. Det var när jag skulle hem som det blev värre. Vår spårvagns-linje var "ur funktion" så i högtalare bad de resande att ta bussen. Mycket komiskt. Om spårvagnen inte kan ta sig fram genom snön på sina spår hur faaaan tror de att en buss ska ta sig fram?????
Jag gick, och gick, och gick i en och en halv timme genom snödrivor, plogar existerar inte här, för att ta mig hem. Kall, blöt och eländig kom jag hem halv sju på kvällen. Inte kul. Tog en varm kopp kaffe och en mycket stor cognac att värma mig med.
Vi har tittat på "I'm a celbrity get me out of here" och nu ska jag krypa till kojs.
Ha det bra i era varma svenska hem, det veyt man inte vad det är "over here". Kramar

No comments:

Post a Comment