Wednesday 13 October 2010

Medelåldern???

Är 50 gränsen för när man går över i medelåldern?
Jag vet faktiskt inte. Det känns inte som det i alla fall. Jag har ju knappt blivit vuxen?!
Igår tänkte jag på ett familjefoto från när min mormor fyllde femtio och jag har svårt att tro att jag har kommit upp i samma glansfulla ålder som hon är i på fotot. Men så är det alltså.
Konstigt.
Min mormor var alltid så full av liv och fart i hemmet och det är jag definitivt inte.
I och för sig hade hon inte jobb utanför hemmet så vitt jag minns, förutom att vi hjälpte till hos en vän till henne som var lite handikappad.
Jag tog i igår och bakade en tårta i alla fall. Det borde bli en liten stjärna i himlen för det??
Snart är dagens arbets-skift över och jag får åka hem till Alexandra, Sean och Nate. Gary kommer senare.
Jag hoppas att Alexandra har hittat några goda skaldjur eller färsk fisk att tillaga som födelsedags-middag. Jag behöver något att bottna champagnen med. =)
Fyra lediga dagar väntar som jag ser fram emot också. Härligt!!!!

No comments:

Post a Comment