Thursday 14 October 2010

Inte ens lite bakis

Dagen efter - nejdå.
Champagnen var så syrlig att man kände magsåren komma krypande efter en liten klunk, så den hamnade i slasken.
Maten var däremot väldigt god. Tigerräkor marinerade i vitlök och chili, med en grönsallad därtill. Det blev vatten till maten eftersom champagnen var så äcklig.
Jag ska ta mig en vinkväll ikväll istället. Rödvin (ett gott ett) med en god köttbit och pepparsås tror jag.
Det låter väl inte helt fel?
Alexandra och Gary hade köpt biljetter till teater föreställningen jag villl gå på, så nästa fredag får jag se en Ibsen-pjäs spelad på engelska med Alan Rickman i huvudrollen. Ska bli jättekul.
De hade även hittat en liten berlock till armbandet jag fick av Björg i present. Det är en "cupid"
Tack mamma och Anders för de underbara blommorna (utan liljor tack och lov).
Jag fick ju mina pressenter i Sverige i augusti, så det blev inte så många nu, men jag är jätteglad för dem.
Nu ska vi ta oss ut till affären efter det att vi har hämtat upp Sean från skolan.
Vi ska åka förbi slaktaren och köpa gott kött.

No comments:

Post a Comment