Saturday 31 July 2010

Denna dag, en vanlig lördag

Morgonen började, som den alltid gör på lördagar med att Sean smög in i mitt rum, upp i min säng och bad om sin flaska.

Medan han åt fick jag äran att läsa två sagor, en om en pojke som får en sadel i present och försöker hitta en häst att rida på. Den är riktigt rolig. Den andra
heter Charlie Stinky socks och handlar om en pojke, riddare, som ska hitta prinsessans nallebjörn. En mycket underlig bok med massor av ord jag inte förstår. Stackars Sean kan inte få en förklaring på alla konsntiga ord. Jag ska överlåta den sagan till Gary i fortsättningen.

Sedan var det till att börja leta efter ett barnprogram som han gillar. Idag kunde jag inte undvika Spiderman, som jag försöker annars. Kanalen som sänder programmet var på sedan igår kväll och Sean hann se att det var action. Det är det han gillar bäst för tillfället.

I samma veva vaknade Nate så det var bara att fortsätta och ge honom hans flaska också. Han kunde knappt få i sig maten för att kolla in Sean som gav ifrån sig vilda tjut medan han tittade på sina super heroes.

När Alexandra och Gary vaknade till liv några timmar senare åkte dottern och jag till Liffey Valley. De har riktigt bra shopping där, men tack och lov kom jag därifrån med bara ett par nya hårband. Man vill ju ha lite pengar till aktiviteter i Sverige nästa vecka.

Kvällen spenderade vi med att titta på "The Lovely Bones". Fimen har fått mycket bra kritik, men jag tyckte inte så mycket om den som jag hade förväntat mig. Det blir för mycket amerikansk sentimentalitet som tar ifrån historien sin egentliga mening.
Synd, jag hade sett fram emot att se filmen.
Nu hoppas jag bara att "Inception" inte blir en besvikelse också. Den har jag mycket stora förväntnignar på.

Dags att lägga huvudet på kudden. Sean dyker väl upp vid sju- halv åtta i morgon bitti.
God Natt och Sov Gott

No comments:

Post a Comment