Tuesday 23 March 2010

Vårstädning

Det är dags för vårstädning. Dags att vädra, tvätta och stoppa undan vinterkläderna. Underbart!!
Det betyder att jag använder mig av en del av min semester för denna aktivitet, men det är det värt att veta att jag inte behöver använda dessa kläder på några månader. Vi har egentligen inte några extrema väderväxlingar i Dublin men i år har det varit riktig vinter här så det har betytt att vi har varit tvingade att investera i vinterkläder. Tur att man är svensk, irländarna har inte en aning om hur man klär sig mot kyla. Inte har de en aning om hur man kör på vintervägar heller, men det är ett helt annat kapitel som skulle ta en timme att beskriva.
Hur som helst ska jag fortsätta med min vårstädning nu. Det var en skön ursäkt att ta en paus för att skriva detta inlägg. Ha det gott, mina vänner.

No comments:

Post a Comment